Jako v minulém roce nabízíme i letos v družince kurz lyžování Insky.

Kurz bude na 5 lekcí vždy v pondělí 2.A, a čtvrtek  2.B. V čase od 13,00 do 14,30. 

Kurz pro 3. třídu 3x lekce. vždy v  úterý v témže čase. Začneme až od 19.11.

Vše bude včas upřesněno :)

 

 

Téma-Vánoční svátky, Oslavy konce roku - Silvestr a předsevzetí

Cíle - rozvíjet schopnosti a dovednosti dítěte vyjádřit získané dojmy a prožitky,rozvíjet jazykové a řečové schopnosti dětí a jejich kultivovaný projev. Rozvoj dětí v kolektivní a skupinové spolupráci, upevňovat u dětí souvislé vyjadřování při rozhovorech o svých prožitcích, o přípravě, oslav svátků u nich doma s rodiči

Výstupy - Projekt –Vánoční  symboly u nás a ve světě, silvestrovský ohňostroj

1.-2. týden

- 1.12. -  první adventní neděle

- 4.,5.,6.,13.12 - povídání o adventních postavách s  tradicemi  s nimi spojenými  (sv. Barbora, sv. Mikuláš, sv. Lucie )

- příprava na sv. Mikuláše -- trénování básniček, výroba mikulášských masek

- psaní pro ježíška ( Ježíškova pošta s přáním do družiny )

– povídání k tématu, pohádky, čerti, čarodějky – podpora komunikace a vyjadřování

- rozdíly  ( Santa Klaus vs. Ježíšek, krocan x kapr, Štědrý den a nebo ráno)

3. týden

- druhy cukroví, a vánočního koření, čaje a jiné vůně ( poznávání koření – skořice, badyán, zázvor, nové koření, bobkový list, šípek atd.)

- o zlatém prasátku-  vánoční půst (co to znamená)

-  vánoční dekorace, ozdoby na stromeček (papírové řetězy, třpytky atd. )

-  vyrábíme drobné dárky  a přáníčka pro rodinu ( záložka do knížky, zlaté prasátko )

- zdobíme třídu, posloucháme/zpíváme koledy,

– povídání o konci roku Silvestr – předsevzetí – kdo si jaké dává a proč?

4. týden-

23.12 - Vánoční prázdniny

Zvířata měsíce-prasátko, kapr, osel, kravička,beránek

Strom měsíce - smrček, borovice, jedlička

Přísloví měsíce- V nouzi poznáš přítele.

Pranostika měsíce-Jaké je počasí na sv.Barboru, takové bývá až do Vánoc.

Téma-listopadové změny v přírodě očekávání příchodu zimy-  sv. Martin Seznámení s objevováním kontinentů, a souvislosti s dovozem a rozšířením rostlin – např. brambory a kukuřice. Poznat severoamerickou a jihoamerickou faunu a floru, zimní změny v přírodě a významné dny.

Cíle– vytváření povědomí o existenci odlišných kultur a národností, příprava na příchod zimy a adventního času. Podílet se na aktivitách třídy, zapojit se do společných činností, dohledávat a používat informace, vnímat rozlišnosti, využívat vlastní tvořivosti při přípravě estetického prostředí k různým obdobím roku.

Projekt -  Výroba adventního kalendáře a věnců, adventní výzdoba a

1.-2.Týden

- 1.11. + 2.11 Svátek všech svatých, Památka zesnulých

– povídání na téma kdo byl nejdál – názorná ukázka na mapě světa,

– 7.11. – Den objetí plyšového medvídka - seznamujeme spolužáky s oblíbeným plyšákem

  • 11. - připomínáme si legendu o svatém Martinovi ( husy, víno, rohlíčky )
  • dobroskutky -proč je děláme, co přináší.
  • zpěv a výroba , dekorací se zimní tématikou

3.-4.Týden

- 17.11. Den boje studentů za svobodu -  neděle ( povídání  )

- 21.11. -  mezinárodní den pozdravů ( Pozdravy ve světových jazycích – Hello, Gutentag, Bonjour, Hola, Buenos Dias, HakunaMatataHowgh- indiánsky- Sioux)

- Severní Amerika – povídání o kontinentu

USA -Kresba bizonů a indiánských totemů- povídání o indiánech,

- Kanada symbol javorového listu – povídání o Kanadě, kresba

- Adventní kalendář + výroba věnců

- příprava na adventní svátky– čas klidu a rozjímání

- výroba adventního kalendáře, a věnců z přírodnin, tematické říkanky a básničky

Zvířata měsíce–bizoni, vlci, sob, los, husy

Strom měsíce– Javor, modřín

Přísloví měsíce – Až se zima zeptá, co jsi dělal v létě.

Pranostika měsíce -Na svatou Kateřinu schováme se pod peřinu.

Téma – místo kde žiji - vím kde bydlím,  Evropa a ČR

Cíl – seznámit děti s nejbližším okolím, kde žijeme, znát jména svých nejbližších,seznámení s Evropským kontinentem.  Elementární časové pojmy, prohloubení vztahu k živým bytostem, k přírodě i k věcem, přirozeně a bez zábran komunikovat s jiným dítětem, navazovat a udržovat dětská přátelství.

Projekt -  Barvy podzimu – na velkoformátový malujeme a píšeme pojmy spojené s podzimem -  náladové ztvárnění podzimu,  Země Evropy -  práce ve skupinách

1.-2.týden

- 1.10. Mezinárodní den hudby, mezinárodní den seniorů

– 4.10.   Mezinárodní den zvířat - Poznávání a kresba lesní zvěře

- příběh ježka -  povídání o životě ježka

- barvy podzimu  - změny v přírodě

- 5.10. Mezinárodní den úsměvu ( trhačka úsměvů pro radost)

- Seznámení s celoročním projektem : „Cesta kolem světa – prstem po mapě“.

- Evropa –mapa, poznávání našich sousedů – Slovensko, Německo, Rakousko, Polsko ( vlajky, hlavní města, zajímavosti ) Francie– výroba Eiffelovy věže z papíru, Itálie - příprava jednoduché pizzy, Řecko - řecké mýty a legendy.

- Společenská hra Pexetrio- státy Evropy, práce s atlasem a internetem

 

3.-4.týden

- 25.10. mezinárodní den trikolory -  co to je a jak to vypadá

- 28. 10. státní svátek Den vzniku samostatného Československa - povídání na téma republika, prezident, státní hymna a vlajka

- Pč- výroba podzimních dekorací -tvoření z nasbíraných přírodnin, barevné listy

- výroba a pouštění draků

- 31.10 Halloween –tvoříme lucerny, strašidla, zdobíme třídu x tradice českého svátku Dušiček,vypravování o strašidlech a jejich ilustrace a ztvárnění

Zvířata měsíce- Ježek a lesní zvěř

Strom měsíce- lípa, břečťan

Přísloví měsíce-Když se dva perou, třetí se směje.

Pranostika měsíce- Je – li říjen zelený, bude leden studený.

Cíl- seznámení se školou a okolím, vytváření pozitivního vztahu ke škole, vytváření nových kolektivů – rozdělení dětí do oddělení. Začlenit se do třídy a zařadit se mezi své vrstevníky, respektovat jejich rozdílné vlastnosti, schopnosti a dovednosti  adaptovat se na život ve škole. Dítě se zvládne bezpečně pohybovat ve škole i mimo ni.

1-2.týden

 - seznamování se s okolím a školou

-týden zahájení školního roku, seznámení s organizací, režimem a vnitřním řádem ŠD

- poučení o bezpečnosti a chování dětí v ŠD i mimo ni (vycházky, tělocvična, jídelna,…)

- cesta do školy – orientace v okolí školy a poučení o bezpečnosti při cestě do školy a ze školy (pěšky, na kole, na koloběžce,…)

- vytváření kamarádských vztahů - seznamovací hry, hry na posílení vztahů mezi dětmi

-  hygienické návyky

- zážitky z prázdnin – jak jsme trávili volné letní dny, po kom/čem se nám stýskalo

- 13.9. - Mezinárodní den čokolády ( seznámení s čokoládovými boby -  výroba kakaového mléka)

- HV- rytmika-  čokoláda

3-4. týden

- pravidla družiny -  člověk mezi lidmi, kouzelná slova, pravidla chování, pohybová cvičení, dramatizace – nácvik správného chování

- 22.9.- Mezinárodní den bez aut

-23. září - podzimní rovnodennost, babí léto

- sklizeň úrody – ovoce, zelenina – jaké druhy sklízíme, jak je zpracováváme a uchováváme (sušení, kompoty, čaje)- navazující výtvarná činnost

- paměťové hry na téma ovoce, zelenina

- 28.9. - vyprávíme si legendu o svatém Václavu – dramatizace

Zvířata měsíce - Pes,nejlepší přítel člověka

Strom měsíce - Ovocné stromy

Přísloví měsíce- Žádný učený z nebe nespadl.

Pranostika měsíce - Teplé září, dobře se ovoci a vínu daří.

Akce - dopravní bojovka, továrna na kakao ( MD čokolády ), vycházka na hřiště u kapličky( na zmrzlinu ) ( dle počasí a časových možností)

Vážení rodiče, milé děti.

vítáme vás v naší školní družince. Je tvořena třemi odděleními, která navštěvuje přibližně 80 žáků. Školní družina pravidelně využívá školní zahradu a tělocvičnu. Naším posláním je zabezpečení zájmové činnosti, odpočinku a relaxace dětí po vyučování, ale také hravé vzdělávání v mnoha oblastech.

Vedeme žáky k osvojování základních hodnot, utváříme a prohlubujeme vztah k životnímu prostředí. Učíme je chránit si své zdraví, vedeme je k otevřené komunikaci a rozvíjíme schopnosti spolupráce a respektování druhého. 

Mimo zájmové činnosti plníme také funkci sociální. Naším cílem je podporovat aktivní odpočinek dětí a odstraňovat jejich duševní únavu. Nenásilnou a zábavnou formou rozvíjíme schopnosti dětí, povzbuzujeme je ke všem činnostem a dáváme dostatečný prostor pro jejich kreativitě.

Činnosti vychovatelek vychází z požadavků pedagogiky volného času.

Školní družina je místem

  • bezpečným,
  • inspirujícím,
  • zájmovým,
  • místem pro regeneraci sil žáků po vyučování,
  • nástrojem rozvíjejícím tvořivost i radost,
  • příležitostí v nová přátelství a poznání,
  • místem posilujícím sebevědomí,
  • místem pro komunikaci vychovatelek s rodiči.

Provoz školní družiny :

Ranní:            6,00 – 7,45 (příchod do 7:30)

Odpolední:     11,40 – 17,00

Sportovní středa -  do tělocvičny budeme docházet i nadále. V nepříznivém počásí poskytuje prostor pro volný pohyb, a v teplém počasí zase poskytuje stín a příjemné klima.

NOVĚ - Akce pro všechny oddělení družinky : čtvrtky plánujeme využívat pro vycházky do blízkého okolí ( les,hřiště u kapličky, zmrzlina, místní ZD -  teletník,atd...) Bližší informace vždy budou zasílány s předstihem.

Vaše paní vychovatelky

Červen plný slunce je,

co nás vždycky zahřeje.

Dny jsou ze všech nejdelší,

venku je to nejlepší!

Projekt: léto aprázdniny v Čechách

Cíl: probudit zájem o poznání blízkého okolí, podpořitaktivní trávení volného času

1.-2. týden

- co zajímavého je v blízkém okolí našeho domova (sklářská huť, výroba keramiky, pramen na Těšíně, štola v Úsilném, …)

- cestujeme jižních Čechách a hledáme hezká místa a zajímavosti (největší rybník Rožmberk, Boubínský prales, letiště v ČB, soutok řek v Týně nad Vltavou, Červená Lhota – zámek na vodě, Kamenný most v Písku – nejstarší most, rašeliniště Červené Blato v Novohradských horách,…)

- co všechno se z našeho kraje vyváží do jiných krajů (pivo, ryby, elektrika, dřevo,…)

- čteme si pověsti a pátráme po významných osobnostech našeho kraje

- orientujeme se v mapě, prohlížíme si pohlednice

- den tatínků – vyrábíme přáníčka a drobné dárky

3.-4. týden

-připravujeme se na prázdniny – jaké budou, jaké jsou ty vysněné

- jak můžeme trávit volný čas

- nebezpečí u vody, jak se chovat, opakujeme důležitá telefonní čísla

- bezpečnost a ochrana zdraví při letních radovánkách (cyklistika, trampolíny, kolečkové brusle, pozor na včely v nápojích,…)

- prázdniny u moře a mořští živočichové

- o lípě – lípa je náš národní strom, lipová větvička je vyobrazena na bankovkách

            - lípy jsou často vysazovány na návsi, ke křížkům, nebo u studní, aby chránily vodu

            - lipový čaj je výborný pomocník při nachlazení

 

Akce –slavímeDen dětí na školní zahradě

V květnu kvetou kytičky,

zelenaj se větvičky.

Všude plno mláďátek

od těch našich zvířátek.                

 

Projekt:zvířata na statku a ve volné přírodě

Cíl:vytváření kladného vztahu k živé přírodě, rozvíjení pocitu odpovědnosti

1.-2. týden

- maminky mají svátek – povídáme si o maminkách, co udělá mamince největší radost, vyrábíme drobné dárky, vymýšlíme básničky

- 1. máj – lásky čas – koho máme rádi? Může to být i zvíře?

- kterým zvířatům říkáme domácí, proč je chováme a jak je dělíme (hospodářská x mazlíčci)

- naše chovatelské zkušenosti – jaké zvířátko máme doma a jak se o něj staráme

- zvířátko není hračka – radosti i problematika chovu

- zvířátkovápantomima

- kdo se stará o zvířata, která žijí ve volné přírodě – v lese, na poli – můžeme se také nějak zapojit?

3.-4. týden

- když je květen, všechno kvete –rozmanitost květin a jejich barvy

- zjišťujeme, jaké květiny nám kvetou na školní zahradě – zapojujeme smysly

- tvoříme jednoduchý herbář

- proč květiny potřebují včely, motýly a jiný hmyz

- pozorujeme drobné živočichy na školní zahradě a všímáme si jejich vlastností

- pracujeme s encyklopediemi a atlasy, s aplikací Seek (od iNaturalist)

- o javoru- javor je národní strom Kanady – dokonce jeho list mají Kanaďané i ve vlajce

            - javorové listy připomínají lidskou dlaň

Akce –výroba bylinkové šťávy, výlet na hřiště u kapličky

V dubnu počasí se střídá,

jednou teplo, pak zas zima.

Slunce svítí, někdy sněží,

příroda je krásně svěží.

 

Projekt: tvoříme vesmír se vším, co k němu patří

Cíl:odhalit tajemství vesmíru, uvědomit si, že jsme jeho součástí

1. - 2. týden

- povídáme si o počasí, které duben tak rád střídá

- první vzlétnutí člověka do vesmíru – proč a jak tam letěl?

- jsme součástí sluneční soustavy, kdo jsou naši sousedé, proč je důležité Slunce, poznáváme jednotlivé planety

- co je souhvězdí – učíme se rozeznávat základní souhvězdí

- nepoznané planety – vytváříme své vlastní planety – každý představí tu svou, jaké má obyvatele, jak se na ní žije, jaká má pravidla

- co si přeju, když padá hvězda

- trénujeme marťanšťinu

 3. - 4. týden

- naše planeta má svátek – přání k svátku, co Zemi popřejeme?

- co všechno najdeme na Zemi – pevnina, voda, vzduch, život

- jak se k planetě můžeme chovat lépe

- třídíme odpad, trénujeme barvy kontajnerů a co do kterého patří

- svátek čarodějnic a filipojakubská noc – vyprávíme si pověry, tradice tohoto večera, vymýšlíme recepty na kouzelné lektvary

- 1. máj –povídáme si o tradicích prvního máje, dodržujeme je?

- o vrbě – ke svému životu potřebuje hodně světla a vody, snadno se rozmnožuje – stačí třeba zasadit pomlázku

            - poskytuje domov mnoha živočichům (ptáci, hmyz, netopýři /dutiny/, myši /kořeny/)

            - pokud nás trápí chmurné myšlenky, zlost, špatná nálada – uleví se nám, když se vrbě vypovídáme

 

 

Akce – uklízení odpadků v okolí školy a v lese