V květnu kvetou kytičky,

zelenaj se větvičky.

Všude plno mláďátek

od těch našich zvířátek.                

 

Projekt:zvířata na statku a ve volné přírodě

Cíl:vytváření kladného vztahu k živé přírodě, rozvíjení pocitu odpovědnosti

1.-2. týden

- maminky mají svátek – povídáme si o maminkách, co udělá mamince největší radost, vyrábíme drobné dárky, vymýšlíme básničky

- 1. máj – lásky čas – koho máme rádi? Může to být i zvíře?

- kterým zvířatům říkáme domácí, proč je chováme a jak je dělíme (hospodářská x mazlíčci)

- naše chovatelské zkušenosti – jaké zvířátko máme doma a jak se o něj staráme

- zvířátko není hračka – radosti i problematika chovu

- zvířátkovápantomima

- kdo se stará o zvířata, která žijí ve volné přírodě – v lese, na poli – můžeme se také nějak zapojit?

3.-4. týden

- když je květen, všechno kvete –rozmanitost květin a jejich barvy

- zjišťujeme, jaké květiny nám kvetou na školní zahradě – zapojujeme smysly

- tvoříme jednoduchý herbář

- proč květiny potřebují včely, motýly a jiný hmyz

- pozorujeme drobné živočichy na školní zahradě a všímáme si jejich vlastností

- pracujeme s encyklopediemi a atlasy, s aplikací Seek (od iNaturalist)

- o javoru- javor je národní strom Kanady – dokonce jeho list mají Kanaďané i ve vlajce

            - javorové listy připomínají lidskou dlaň

Akce –výroba bylinkové šťávy, výlet na hřiště u kapličky