V květnu kvetou kytičky,
zelenaj se větvičky.
Všude plno mláďátek
od těch našich zvířátek.
Projekt:zvířata na statku a ve volné přírodě
Cíl:vytváření kladného vztahu k živé přírodě, rozvíjení pocitu odpovědnosti
1.-2. týden
- maminky mají svátek – povídáme si o maminkách, co udělá mamince největší radost, vyrábíme drobné dárky, vymýšlíme básničky
- 1. máj – lásky čas – koho máme rádi? Může to být i zvíře?
- kterým zvířatům říkáme domácí, proč je chováme a jak je dělíme (hospodářská x mazlíčci)
- naše chovatelské zkušenosti – jaké zvířátko máme doma a jak se o něj staráme
- zvířátko není hračka – radosti i problematika chovu
- zvířátkovápantomima
- kdo se stará o zvířata, která žijí ve volné přírodě – v lese, na poli – můžeme se také nějak zapojit?
3.-4. týden
- když je květen, všechno kvete –rozmanitost květin a jejich barvy
- zjišťujeme, jaké květiny nám kvetou na školní zahradě – zapojujeme smysly
- tvoříme jednoduchý herbář
- proč květiny potřebují včely, motýly a jiný hmyz
- pozorujeme drobné živočichy na školní zahradě a všímáme si jejich vlastností
- pracujeme s encyklopediemi a atlasy, s aplikací Seek (od iNaturalist)
- o javoru- javor je národní strom Kanady – dokonce jeho list mají Kanaďané i ve vlajce
- javorové listy připomínají lidskou dlaň
Akce –výroba bylinkové šťávy, výlet na hřiště u kapličky