Projekt:každý mluví tak, jak umí

Cíl: zvýšit povědomí o jazykové akulturní rozmanitosti, rozvoj pozitivního vztahu k mateřskému jazyku

1. – 2. týden

- odhalování jiných jazyků než českého, jaké známe, zdravíme se v cizích jazycích

- neverbální komunikace – co to je?

- hrajeme si se slovy a písmeny, objevujeme ozvěnu, palindromy, jazykolamy a jiné češtinářské perličky

- kolik písmen má naše jméno, kdo má jméno nejkratší, kdo nejdelší

- vymýšlíme nejdelší české slovo

- hledáme další slova v sousloví „Mezinárodní den“

- hrajeme si na „brusiče“ českého jazyka a vytváříme česko-český slovník - pojmenováváme věci novými názvy

- robot, polka, pistol – česká slova, která dobyla svět

3.– 4. týden

- Sv. Valentýn – legenda o svatém Valentýnovi

- vysvětlení pojmu „anonym“ - kdy je tolerován a kdy ne

- povídáme si o tradicích a významu Masopustu a jednotlivých masek

- poznáváme hudební nástroje, jak je můžeme rozdělit, proč musí všichni muzikanti dodržovat stanovená pravidla, jak se jmenují značky, které zapisují na papír

- tradiční masopustní pochoutky – jaké známe

- o modřínu– co je na něm zajímavého a mezi jehličnany jedinečného?

- modřínové pryskyřici se říká benátský balzám (také terpentýn) – přidává se do houslařského laku, aby byl pružný a nepopraskal

Akce – karneval v ŠD, Herna Bez Bot