Projekt:každý mluví tak, jak umí
Cíl: zvýšit povědomí o jazykové akulturní rozmanitosti, rozvoj pozitivního vztahu k mateřskému jazyku
1. – 2. týden
- odhalování jiných jazyků než českého, jaké známe, zdravíme se v cizích jazycích
- neverbální komunikace – co to je?
- hrajeme si se slovy a písmeny, objevujeme ozvěnu, palindromy, jazykolamy a jiné češtinářské perličky
- kolik písmen má naše jméno, kdo má jméno nejkratší, kdo nejdelší
- vymýšlíme nejdelší české slovo
- hledáme další slova v sousloví „Mezinárodní den“
- hrajeme si na „brusiče“ českého jazyka a vytváříme česko-český slovník - pojmenováváme věci novými názvy
- robot, polka, pistol – česká slova, která dobyla svět
3.– 4. týden
- Sv. Valentýn – legenda o svatém Valentýnovi
- vysvětlení pojmu „anonym“ - kdy je tolerován a kdy ne
- povídáme si o tradicích a významu Masopustu a jednotlivých masek
- poznáváme hudební nástroje, jak je můžeme rozdělit, proč musí všichni muzikanti dodržovat stanovená pravidla, jak se jmenují značky, které zapisují na papír
- tradiční masopustní pochoutky – jaké známe
- o modřínu– co je na něm zajímavého a mezi jehličnany jedinečného?
- modřínové pryskyřici se říká benátský balzám (také terpentýn) – přidává se do houslařského laku, aby byl pružný a nepopraskal
Akce – karneval v ŠD, Herna Bez Bot