Projekt:z pohádky do pohádky, velkoformátový papír výtvarné ztvárnění oblíbené pohádky
Cíl:probudit v dětech zálibu ve čtení, rozvíjetfantazii,rozšířit jim čtenářské obzory
1.-2. týden
- povědomí o vzniku knihy, jaký je její význam, jak se ke knihám chováme
- představujeme sioblíbené dětské autory a ilustrátory (Nepil, Žáček, Zmatlíková, …)
- děti přestaví svou oblíbenou knihu, četba úryvku, následná výtvarná činnost, krátká výstava knížek pro inspiraci ostatním dětem
- poznáváme pohádky podle citátů
- dramatizace oblíbených pohádek
- MDŽ – chystáme dárečky pro maminky a babičky
3.- 4. týden
1. jarní den – povídání o jaru, co znamená rovnodennost, jaké věci můžeme dělat na jaře
- světový den vody – kde se bere voda (koloběh vody) a k čemu jí v životě potřebujeme, šetříme vodou, vodní toky a jejich obyvatelé
- den učitelů – kdo byl učitel národů Jan Amos Komenský
- paměťové hry a hry na rozvoj intelektových dovedností
- Velikonoce – zvyky a tradice, jak si můžeme na Velikonoce vyzdobit svůj domov
- plány na jarní prázdniny, pravidla bezpečnosti,umět přivolat pomoc, důležitá telefonní čísla (150, 155,158)
- o bříze–jak vypadá březová kůra a čím je zajímavá (je bílá a hoří i mokrá),
- k bříze se vztahuje řada lidových tradic – březová kolébka pro miminko, májka ověnčená pentličkami, šlehání březovými větvičkami
Akce – barevný velikonoční týden, ponožkový den