Říjen nám dá hodně práce,

Brambory jsou ještě v řádce.

Až jich bude plný sklad,

Navštívíme vinohrad.

 Projekt:roční období, děti po skupinách kreslí stromy a krajinu v jednotlivých ročních obdobích

 Cíl: porozumění střídání ročních období, orientace v měsících a ročních obdobích, změny přírody během roku

 1.-2. týden

- jak jdou za sebou roční období a podle čeho je poznáme

-    vyprávění o podzimu, pojmenováváme měsíce a hledáme typické znaky tohoto období (proč jsou listy barevné, proč stromy opadávají, které neopadávají,…)

-    poznáváme plody lesů a remízků (jeřabiny, šípky, trnky, kaštany, žaludy,houby,…)

-    tvoříme atlas hub (jedlé x nejedlé x jedovaté)

-    vaříme šípkový čaj ze sušených šípků

-    pexesiáda

-    výroba a pouštění draků

 3.-4. týden

-    podzimní tvoření z nasbíraných přírodnin, barevné listy

-    píšeme příběhy počínající písmenkem podzimu – P

-    příprava zvířat na zimu–zimní spánek (hibernace)

-    28. 10. státní svátek Den vzniku samostatného Československa - povídání na téma republika, prezident, státní hymna a vlajka

-    připomínáme si tradice Halloweenu, tvoříme lucerny, strašidla, zdobíme třídu x tradice českého svátku Dušiček

-    o kaštanu – dlouhověký, medonosný strom, plod - kaštánek jako talisman – dodává sílu a zbaví nás strachu

Zvířata měsíce: Ježek, jezevec (zimní spánek), srnec (říje)

Strom měsíce: Kaštan

Přísloví měsíce:Až se zima zeptá, co jsi dělal v létě

Pranostika měsíce: Podzim na strakaté kobyle jede.

 Akce – exkurze na SZŠ – zemědělské stroje, chov zvířat, koně atp