Říjen nám dá hodně práce,
Brambory jsou ještě v řádce.
Až jich bude plný sklad,
Navštívíme vinohrad.
Projekt:roční období, děti po skupinách kreslí stromy a krajinu v jednotlivých ročních obdobích
Cíl: porozumění střídání ročních období, orientace v měsících a ročních obdobích, změny přírody během roku
1.-2. týden
- jak jdou za sebou roční období a podle čeho je poznáme
- vyprávění o podzimu, pojmenováváme měsíce a hledáme typické znaky tohoto období (proč jsou listy barevné, proč stromy opadávají, které neopadávají,…)
- poznáváme plody lesů a remízků (jeřabiny, šípky, trnky, kaštany, žaludy,houby,…)
- tvoříme atlas hub (jedlé x nejedlé x jedovaté)
- vaříme šípkový čaj ze sušených šípků
- pexesiáda
- výroba a pouštění draků
3.-4. týden
- podzimní tvoření z nasbíraných přírodnin, barevné listy
- píšeme příběhy počínající písmenkem podzimu – P
- příprava zvířat na zimu–zimní spánek (hibernace)
- 28. 10. státní svátek Den vzniku samostatného Československa - povídání na téma republika, prezident, státní hymna a vlajka
- připomínáme si tradice Halloweenu, tvoříme lucerny, strašidla, zdobíme třídu x tradice českého svátku Dušiček
- o kaštanu – dlouhověký, medonosný strom, plod - kaštánek jako talisman – dodává sílu a zbaví nás strachu
Zvířata měsíce: Ježek, jezevec (zimní spánek), srnec (říje)
Strom měsíce: Kaštan
Přísloví měsíce:Až se zima zeptá, co jsi dělal v létě
Pranostika měsíce: Podzim na strakaté kobyle jede.
Akce – exkurze na SZŠ – zemědělské stroje, chov zvířat, koně atp